Aztergai dugun artikuluan, Robert Rosenthalen esperimentuaren ingurukoa, bi kasu aztertzen dira. Hasteko, zaldi "inteligente" bati buruz mintzatzen da. Zaldi honek hainbat galderei erantzuteko gaitasuna zuen, eta uste zen galderak ulertu eta zentzuz erantzuten zituela gaitasun berezi bat zuelako, baina hainbat ikerketen ondorioz, ikusi zen, erantzunak emateko ikusleen begirada eta jarrerari erreparatzen ziola, tentsioan nabaritzen zuelako erantzun zuzena zein zen. Beraz, ondoriozta dezakegu, konturatu baino gehiago transmititzen dugula gestu edota begiradekin eta haien bidez sor dezakegula ikasleengan konfiantza, gertutasuna, gu ondo ulertzea...ezinbestekoa dena .
Beste esperimentua aldiz, ikasle batzuetan zentratzen da. Laburbilduz, egiten dena da gela bat bi taldetan banatu eta bi irakasle ezberdinekin jarri talde bakoitza, irakasle bati esango zaio bere ikasleak oso azkarrak direla eta besteari berriz ikasle arruntak dituela, nahiz eta benetan ikasle guztiek maila bera izan. Bi irakasleen jarrera oso ezberdina da. Kurtso amaieran ikusten da "azkarrak" diren ikasleek emaitza hobeak eskuratzen dituztela, baina hori irakaslearen itxaropen haundien emaitza da, asko espero denez ikasle horiengandik irakasleak ere motibazio handiagoa daukalako, gehiago txalotzen dituelako ikasleak, irrifarre egiten dielako... .Ikasle "arrunten" irakasleak berriz ez du uste haren ikasleengandik ezer berririk edo interesgarririk lortuko duenik, beraz, ikasleenganako efektua ez da positiboa, ez ditu problema interesgarri eta komplexuak planteatzen, ez ditu animatzen ikastera, galdetzera... . Beraz, argi ikus daiteke zein garrantzi handia duen aurreiritziak alde batera uzteak, ikasleak ezberdin tratatzera eramango gaituelako saiatu gabe guztiengan interesa pizten eta eman dezaketen guztia ateratzen; edonorengandik lor daitezkeelako emaitza onak, hau da, hobekuntzak, interesa, ikasteko gogoak,... . Bestela, adibidez, gerta daitekeena delako, arazoak dituzten ikasleekin, jada itxaropen gutxirekin joateagatik, ez lortzea motibazioa eta ikasketekin dituzten arazoak gainditzea, askotan, arazoek interes faltan izaten baitute sustraia.
Guzti hau kontuan hartuta, ondorio moduan atera liteke ondo komunikatzen jakitea eta ikasleei ahal duten guztia ateratzen saiatzea izan daitekeela irakasle on batean helburuetariko batzuk.
Zuen taldean buru argirik ez da falta, gero!
ResponderEliminarEskolak ematen hasten zarenean zure esaldi hau aurrean izan:
ikasleei ahal duten guztia ateratzen saiatzea izan daiteke irakasle on baten helburuetako bat
Komunikatzearena ere bai.