banakako txostena:
IRAKASLEAREN IRUDIA:
IRAKASLEAREN IRUDIA:
Denbora pasa ahala
irakaslea zer den ikasteko aukera izan dugu, edo behintzat horretara
gehiago hurbiltzeko hasieran uste genuenarekin alderatuz gero.
Ikasgai hau izan da honi buruz gehien irakatsi diguna. Bai blogaren
erabilpenarengatik (bakoitzak emandako erabilpenaren arabera, nire
kasuan bai) ,bai ikusitako bideoengatik, eta bi hauek dakartzaten
hausnarketengatik. Hala ere, horri gehio hurbiltzeko aukera gehien
irakasle horrekin izandako elkarrizketa izan da, honekin irakasle
baten zeregina, papera, arazoak, sentipenak etab. entzun ditudalako.
Hau da, benetan lanbide horretan aritzen den norbaitek kontutatu digu;
beraz, jada ez zen hain “abstraktoa”. Hezkuntzak gizartean duen eraginak erakartzen ninduen bertan lan egiteko eta beraz, irakasleek betetzen duten paper garrantzitsua zeregin horretan. Orain topatzen ditudan gabeziak eta aurrerapausuak antzekoak dira, baina orain hori defendatzeko eman ditzakedan argudioak askoz landuago daude, oinarrituta daudela esan dezaket baita gogoeta batzuen emaitzak direla ere.
DIIGO:
Aitortu behar dut
ez ditudala gauza gehiegi igo eta hortik begiratuta alde batera utzi
dudala. Hasteko, gainerako ikaskideentzat (eta batez ere lan
modularrera begira) interesgarriak izan zitekeen informazioa lan
modularra hastearekin batera hasi naizelako bilatzen (horregatik
azkenaldian pare bat gauza sartu ditut). Eta beste arrazoia da bilatu
nuen informazio gutxi hori portatilean nuela eta diigo mahaiko
ordenagailuan deskargatu nuela (asko kostatzen zaio piztea).
Zintzotasunez jokatuz, kasu honetan pixkat alperra izan naiz. Baina
ezin dut esan baliagarria ez denik. Izan ere, nahiz eta gauza gehiegi
ez igo, hainbat ikaskidek igotako hainbat testuetatik ideiak hartu
ditugu lan modularrerako. Eta beste batzuk gustora irakurri ditudala,
gero erabili ez arren.
Hala ere, esan
behar dut diigo batez ere lan modularra egiteko erabili dudala eta
zentzu horretan oso baliagarria eta interesgarria iruditzen zait.
HAUSNARKETAK:
Gehien gustatu
zaidana izan da. Ez nuen hartzen betebehar moduan, gustora egiten
nituen. Gainera, hezkuntzako beste urteekin konparatuz, hau ezinezkoa
izango litzateke eta niri buruari bueltak ematea gustatzen zait.
Ikasgai batetan horretarako aukera izatea eta bertan hori bultzatzea
primeran iruditzen zait, beraz; beste askok hori kritikatzen duten
arren. Nire ustez, nire hausnarketetan garapena oso nabarmena ez izan
arren, egon badago. Hasieran kritikatzetik, kritika egiteaz gain,
eraikitzera ere(horri alternatibak edo konponbidea bilatzera) pasa
naiz. Beraz, gero eta sakonagoak direla uste dut hausnarketak ere
sakonagoak izan baitira. Eta noski, nire etorkizuneko lanbidera gero
eta gehio hurbiltzen dira, ez baitira soilik kritikatzera mugatzen,
etorkizunean horren aurrean zer egin dezakedan pentsatzen aritu
naizelako.
ARANBIZKARRA:
Ezin dugu esan
irakaslea izatea zer den honen bitartez ikasi dugunik, baina horren
inguruan genuen ikuspegia zabaltzen lagundu dit. Umeekin eskola
barnean egoteko aukera izan dugu, ez irakasle moduan, baina bai
dinamitzaile moduan. Niri, gainera, asko gustatzen zait haiekin
egotea eta beraz, aranbizkarran boluntario izaten asko disfrutatu
dudala esan dezaket. Beste alde batetik, haien arteko erritmo
ezberdinak hautemateko baliagarria izan da, alde handia dago ume
batetik bestera. Zeintzuk doazen atzeratuta eta zeintzuk
aurreratuago, dituzten gaitasun ezberdinak, isilak eta berritsuak
direnak, lotsatiak eta lotsatiak ez direnak. Baita atentzio etengabe
behar dutenak ere, eta horretarako bakoitzak erabiltzen dituen
baliabide ezberdinak ikusteko. Honengatik esperientzia ona eta polita
izan dela uste dut, inork ahaztu ezingo duena eta niri gutxienez
amaitzeak kriston pena emando didana.
mintegia:
mintegia:
TALDEKO LANA:
Ba aurrekoetan esan dudan bezala, oso
gustora egon naiz lan hau egiten. Alde batetik, taldekideen artean
oso giro ona dagoelako; eta bestetik, guztion intereseko gai bat
jorratzeko aukera izan dugulako. Beste alde batetik, oso
interesgarria izan da laurok honen inguruko ikuspegia bagenuen baina
hori indartzeko baliagarria izan delako. Gainera, eztabaidak sortu
ziren eta horrek aberasgarriagoa eta dinamikoagoa bihurtzen du.
Orekari dagokionez, lana egiterako orduan denon parte hartzea berdina
izan zen, eta mintegian laurok ideia berdinak azaldu genituen,
bakoitzak bere moduan egin arren. Sakontasunari begira ere antzeko
ibili gara. Baliteke batek beste batek baino zehatzago puntu bat
azaldu izana, baina hori normala da ez baikara makinak. Gai hau gure
etorkizunean garrantzitsua izango da, datozen legeekin euskera asko
mugatuko delako; eta beraz, horri buruz hausnartzea ezinbestekoa da
gure ikuspegia eta nahia zein den jakiteko. Hau da, lege horien
aurrean guk zer egingo dugun.
TALDEKIDEAK IRAKASLE:
Hasieran genituen ideiak adierazi
ditugu. Batzuk airean geratu dira urduritasunarengatik agian. Horri
buruz hitz egiteko aukera izan dugu eta ados gaude pentsatuta
genituen ideia batzuk momentuan ahaztu eta ez ditugula azaldu
esatean. Hala ere, ideia garrantzitsuak erantzunetan islatzen dira;
beraz, esan dezakegu nahiko ondo aritu garela. Hori bai, aipatzekoa
da hori ondo betetzeko, nire ustez, talde txikiak izateak asko
lagundu zuela. Hala ere, erantzunek ez dute modu egoki batetan
adierazten ondo ala gaizki aritu ginen. Erantzunei erreparatuz gero,
bai, eta ez daukat zalantzarik hala izan zela pentsatzeko; baina, oso
zaila da irakasleak ebaluatzea ikasleen emaitzen bitartez, ez da
justua. Nota: 4
MINTEGIKIDEAK IKASLE:
Orokorrean denek hartu dituzte ideia
garrantzitsuak, batzuk beste batzuk baino gehiago edo sakonago idatzi
duten arren. Egia esan, oso zaila egiten zait erantzunei soilik
erreparatuz ebaluatzea, are gehiago mintegian gai bakoitzari emandako
denbora oso mugatua zenean eta beraz, azalpena eta hortik ikasleek
ikasi dezaketena hitz gutxitan azaldu daitekenean. Horregatik, bizi
izan dudanari ematen diot garrantzi gehiago. Horri dagokionez, oso
gustora egon nintzen mintegikideekin. Ez zuten jarrera pasiborik
hartu, hau da, entzun eta “irakasleak” esaten duena apuntatu;
jarrera parte hartzailea baizik (galderak eginez, eztabaidatuz
etab.). Nota: 4
1 eskas: ez ditu ideiak ondo ulertu eta
beraz, ez ditu ondo azaldu
2 nahiko: nabaritzen da zeozer
harrapatu duela, baina ez du behar bezala azaltzen
3 ondo: ideia garrantzitsuak aipatu
dituzte, baina azalean geratu dira sakontasunik gabe
4 bikain: ideia garrantzitsuenak ondo
plazaratu dituzte
No hay comentarios:
Publicar un comentario