Bakarkako hausnarketa:
Kurtso hasieran, nire
etorkizuna irakaskuntzara bideratzearen zergatia azaltzeko eskatu zidatenean, argudio
gutxi bururatu zitzaizkidan, eta orduan arduratu egin nintzen, agian benetan
gustuko ez nuen ikasketa burutzen ari bainintzen. Hala ere, denborarekin ikusi
dut nire ardurak ez zuela ez hanka ez bururik, duela askotik bainekien hau dela
benetan ikasi eta betirako izan nahi dudana; gainera, Aranbizkarra ikastolan
egindako boluntario lanarekin argi geratu zaidala esango nuke.
Nire ikasketetako ikasgai batean ikasitakoaz hitz
egitean, kurtso hasieratik kronologikoki egindakoaz oritzen hasten naiz, baina
kasu honetan niri ez zait hori gertatu. Nahiko argi daukat irakasgai honetan
ikasitakoa taldeka egin dugunaren araberakoa izan dela gehienbat, batak zein
besteak gai bati buruz zekiena azaldu dugunean, besteek beren iritzia azaldu
dutenean... honen ondorioz, esan dezaket azken batean irakasleak era ez-zuzen
batean irakatsi duela, eta hau oso aberasgarria izan daitekeela ikasleon
garapenerako.
Interneten bilaketak eta nahi duguna partekatzeko
era ezberdinak ikasi ditut, hala nola Diigo edota taldeka sortutako bloga. Esan
beharra dut, hasiera batean erabilera eman niola Diigori, baina pasahitza ahaztu
nuen eta beraz gutxi erabiltzeko aukera izan dut; hala ere, modulu lana egiten
hasi garenean, Eneritz eta biok elkarrekin aritu gara Diigon barrena klasekoek
baliagarria izan dakigukeen zerbait azaltzen bada ikusteko, eta gauza
interesgarri anitz topatu dugu.
Gai ezberdinei buruz hausnarketa sakonak burutu
ditugu, bai interesezko gaiei buruz (blogaren bidez) zein klasean azaldu diren gai ezberdinei
buruz (hala nola mintegia egin genuenean). Nire intereseko gaiak beste ikaskide
batzuenekin alderatzeko aukera izan dut blogari esker, baita gauza berriez
jabetzeko ; beraien argitalpenak irakurri ostean ideia berriak azaltzen
zitzaizkidan nik ere bloggean sarrera bat egiteko.
Lanak egiterako orduan, geroz eta gogo handiagoa
izan dudala sumatu dut, nola sakontasun handiagoz egin dudan, eta azkenean zehaztasun
gehiago ere bai. Ez dakit honekin lanak hobeak izatera iritsi diren, baina esan
dezaket gusturago burutu ditudala. Gainera, etorkizun batean izan nahi
dudanarekin lotura handiagoa duten gogoetak egin ditut, eta nire taldekideekin
gogoeta hauek konpartitzeko aukera izan dut.
Irakasgai honetan, talde lanean aritzeko aukera
handia izan dugu, eta hau oso baliagarria izan dela nabaritu dut, taldekideen
laguntza sentitzeak konfiantza eman didala uste baitut. Gainera, jendearen
aurrean mintegia egindakoan, oso gustura azaldu nintzen, eta beraiek interesa
azaltzea ezinbestekoa izan zen hitz egindakoak indarra har zezan.
MINTEGIAREN HAUSNARKETA:
Taldeko lana: lan hau hasieratik gustuko izan dudan gai
baten inguruan egindakoa zenez, interes handia eta gogoz burutu dut, gainera,
talde osoaren gustuko gaia dela esango nuke, eta horregatik esfortzu handia
behar izan duen lana izan da, denok baikenuen iritzi bat euskararen inguruan.
Egia da, hasiera batean posterra lana burutu ostean egingo genuela, baina gero
konturatu ginen posterra egin ahala sortuko genituela gure hitzaldiaren
inguruko ideiak. Gure lana eta esfortzuaren nota 4 izan beharko lukeela uste
dut, intereseko gai bat bilatu, landu eta gustuko norabide batean bideratu
baikenuen; gainera, kontrolpean genuen gai bati buruz hitz egitea ezinbestekoa
dela iruditzen zait, bestela oso zaila baita galdera guztiei era egoki batean
erantzutea eta aldi berean seguritatez egitea, eta guk hau lortu genuen.
Taldekideak irakasle: talde osoan aritutakoak ibili ziren ondo,
orokorki, nahiz eta batzuek urduritasunarekin nahiko gaizki pasatu. Orokorki,
talde guztiak mintegiko mamia harrapatu zuten, ideia nagusiak beraien
balorazioan azaltzen direlarik antzeman daiteke hori; gainera, batzuek beraien
egoera azaldu nuenaren berdina zela azaldu zuten, nola nire ideiak gustuko
zituzten eta pixkanaka egoera hori aldatzen ahaleginduko zirela. Lehen esan
bezala, nire taldeko lana ona izan zela uste dut, baina urduritasunagatik
zenbait puntu azaldu gabe geratu ziren, gainera, galderak erantzutean gaiak
beste bide bat hartu eta berriz ere hasierako puntura joateak zentzurik ez
zuela iruditzen zitzaidan. Mintegiko praktika ona izan zela ikusi dut, nirekin
egondako ikaskideek galdera zein beraien pentsamenduekin parte hartzera animatu
zirelako.
Mintegi-kideak: Praktika hau ez zen nire lanaren inguruan
bakarrik suertatu baliagarria, beste gai batzuk ezagutzeko eta modu aktibo
batean beraiei buruz hitz egiten aritzeko aukera eman zigun guztioi. Hitzaldi
ezberdinak alderatzen, bakoitzak hobetu beharreko aspektuak antzematea lortu
nuen, baita nirekiko aspektuak ere. Ebaluatzeko orduan, mintegi-kideek gustuko
gaia izan zela adierazi dute, eta beraien erantzunetan motibazio puntu bat ere
antzeman daiteke, baina hori posterraren eraginagatik ere izan daiteke,
dirudienez asko gustatu zitzaien eta. Osotasunean, hobetzeko zenbait aspektu
agerian geratu ziren, baina hori normala da egindako lehenengo mintegia izanik,
horregatik merezitako puntuaketa 3 dela esango nuke, nahiz eta hobetzeko aspektuak egon, azaldutako gogoa eta
mintegiko beste kideen gaiei buruzko interesak merezi dute.
Nire lana zein besteena kalifikatzeko orduan,
irizpide hauek jarraituko nituzke:
1.- Eskasa: lana gaizki dago estrukturatuta, gogo gabe egindako idatzia da, edukia nahiko pobrea da.
2.- Nahikoa: lanaren edukia nahikoa da, baina justua bakarrik bilatu da. Estruktura eta lanaren zentzua egokiak dira.
3.- Ona: edukia ez da eskatutako minimoa bakarrik, bilaketa apur bat zabalagoa egin da, gainera, lanak zentzu osoa du. Gogo faltarik ez dela egon nabari daiteke.
4.- Oso ona/ Bikaina: informazio ugari erabili da, eta honela edukia oso zabala izatera iritsi da. Lanaren estruktura guztiz egokia da; gainera, oso gustura egindako lana izan dela ikus daiteke.
No hay comentarios:
Publicar un comentario