martes, 13 de noviembre de 2012

Besteek gure lanari buruz hausnartu dute baina...guk zer diogu?




Eneritz:

Denok oso gustora egon garela uste dut, gure taldean hori nabarmena izan da eta nire taldekideekin (okurriturez) horren inguruan hitz egitean berbera aitortu dute. Ariketa hauek oso praktikoak dira ikasteko besteekin hitz egiten, eztabaidatzen etab. gehiago ikasten baita. Gainera, oso dinamikoa da. Esan beharra dago talde txikiak izateak asko laguntzen duela.
Nire esperientzia oso ona izan da, taldea ere oso ona izan dela iruditzen zait eta horrek gustora egotea eragiten du. Eztabaidak sortu dira hainbat gaien inguruan (niri asko gustatzen zait eztabaidatzea; beraz, primeran!), txandak errespetatu dira eta zalantzak izaterako orduan galdetzeko lotsa inork ez duela izan uste dut.
Beste alde batetik, guk aukeratutako gaiarekin oso pozik nago. Benetan talde lana egin dugu. Gainera, gure intereseko gaia izatean ez dugu hartu betebeharra izango balitz bezala, lan hori egiteko gogoak nabarmenak ziren. Hori aurkezpenera eramanda nire taldean ere berdina antzeman da, hau da, denok horren inguruko iritzia zuten ez baita oso urrun geratzen eta nire ustez, horrek interesa pizten du. Beste gai batzuekin konparatuz, errezagoa da eztabaida piztea.

Olaia:

Euskararen gaiaren inguruko egindako ahozkoa aurrera eramatea pentsa baino errazagoa izan zen. Taldekide guztiak egon ziren adi eta denon artean interesa erakutsi genuenez giro polita sortu zen. Bakoitzak bere gaia aurkeztu zuen bere posterra erabiliz eta egia esan posterra izatea abantaila handia izan zela uste dut. Posterraren laguntzaz gure gaia errazago ulertu zen, gaur egun eta denongandik ezaguna den gaia delako. Gure gaia aurreko sarreran gainetik konta bezalaxe euskara klasetik kalera izan da eta denon ahotan egon den gaia izan denez denek ulertu zuten primeran nola eskolan, euskara formala erakusten den (hala nola aditz oso trabestuak, egunerokotasunean erabiltzen ez direnak), eta ez dela ahozkotasuna behar beste lantzen. Lagunen arteko jarrera ere aztertu genuen, eta baita nola neskek joera handiagoa izaten duten normalean euskaraz hitz egiteko eta besteei euskaraz hitz egiteko proposatzeko orduan. Horretaz guztiaz gain,familiak influentzia handia duela komentatu nuen eta honekin guztiarekin ados agertu ziren ikaskideak. Beraz, eta talde txikiak izan zirenez, oso esperientzia ona iruditzen zait.

Lorea:

Gogoratzen dut nola hitzaldia hasi baino lehen, nire tadean geunden inork ez zuen lehenengoa izan nahi bere lana aurkezten, nik ere enuen hori nahi, eta gutxi balitz azkenean azkena izatea tokatu zitzaidan. Nire urduritasuna handituz joaten zen taldekide batek amaitu eta hurrengoa asten zenean, baina ni beraiek esan beharrekoari entzuten nion, gaiak gainera oso interesgarriak baitziren. Nire txanda iristerakoan ez zen bakarrik urduritasuna joatea gertatu, dibertitu eta guzti egin nintzen besteek beraien ideiak esateko mozten nindutenean, horrek nire gaia interesatzen zitzaiela adierazten baitzuen. Orokorki, oso pozik bukatu nuen nire taldeak jasotako emaitzekin, eta orain pentsatzen dudana da, noizko beste hitzaldi bat?

Maddi:

Hasteko, esan beharra daukat bereziki gustora egin dudala lan hau, batetik taldekideak motibatuta geundelako gaiarekin eta bestetik, elkarrizketarako eta debaterako aukera izan genuelako. Beharbada, lan idatzian eta posterrean asko sakondu genuen eta nik aurkezpenean piskat gainetik azaldu nuen lana, ahaztu gabe garrantzitsuena ( gaiaren nondik norakoa eta ondorioa, hau da, etorkizuneko irakasleokin zerikusia duena) esatea. Uste dut gure lana nahiko gustokoa izan dela denentzat, oso gertukoa izanik, bakoitzaren herri eta eskoletan euskeraren erabilera aztertzeko aukera eskeini zuelako eta etorkizunean lanean izango dugun erronkari buruz hausnartzeko. Horregatik, gustora sentitu nintzen gure lana transmititzen, eta talde txikiak izateak asko lagundu zuen lan guztiei arreta gehiago emateko eta bakoitzarena urduritasun txikiagoarekin azaltzeko. Beraz, metodo ona iruditzen zait talde txikietan aurkezpenak egitea, azken finean ikasi beharko genuke irakasle bat aurrean izan gabe taldetan antolatu eta gure gaiak azaltzeko.

1 comentario:

  1. Eskerrik asko egin duzuen sarrera hau egin izanagatik. Horrelakorik ez dut eskatu nahikoa eskatu dudalakoan.
    Zuena Evernotera joan da eskura izateko hurrengoetan.

    ResponderEliminar