martes, 11 de diciembre de 2012

Maria Montessoriren Pedagogia



Maria Montessori, Chiaravalle, Italia,  herrian jaio zen pedagoga izan zen, 1870. urtean, eta 1952an hil zen Herbeeretan, bere pedagogia zabaltzen ari zelarik.

Bere pedagogia, hain zuzen, haur hezkuntzara bideratu zuen, bere ustez ume baten heziketaren garai garrantzitsuena hau baitzen. Garai honetan, umeen motibazioa eta kuriositatea handitzen ahalegindu zen, baita beraien askatasuna bultzatzen ere. Umeen zentzumenak garatzeko objetuak manipulatzea uzten zien, ikasgelako materialak era libre batean erabiltzeko aukera ere ematen die.

Irakatsitako hau eskolatik kanpo ere praktikan jartzea gomendatzen du, hala nola etxean mahaia jartzea, eskuak beti garbitzea, zikindutakoa txukuntzea, mateterial guztial maneiatzea... 

Ume bakoitzak bere garapen propioa duela adierazi zuen, eta horregatik taldeko lana zein bakarkakoa garatu behar dela, nahiz eta berari talde lana bultzatzea gehiago gustatu. Talde hauetan armonia egotea ezinbestekoa dela dio, eta honetarako autodiziplina erabiltzen da, hau da, umeek erabakitako arau komunak erabiltzen dira.

Eskola egun batean ariketa ugari erabiltzen saiatzen zen, hau da, goizean irakurketa eta idazketa lantzen zuten, baita matematika eta lengoaia; gainera, egunero umeek kirola eta solasean aritzeko aukera zuten. Mahaien antolaketa, beraien komoditatearen arabera kokatuko dira, jolasean daudenean oztoporik izan ez dezaten

Azkenik, gelako txoko guztiak erakargarriak suertatu behar zaizkio umeari, honela, irakurketa espaziora joan nahiko du, aparientziak erakarri egingo du, eta gainera, gusturago ibiliko da.

No hay comentarios:

Publicar un comentario